Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BULLET JOURNAL NEDİR?


          Bugün sizlerle son zamanlarda dünya çapında çok popüler olan, bir o kadar da hayat kurtarıcı olan bullet journal' dan bahsedeceğim. 

          Benimde son bir yıldır kullandığım ve bana katkısını çok bariz farkettiğim bullet journal aslında nedir, nereden çıkmış ve sistemi nasıldır, nasıl çalışır bunlardan bahsetmek istiyorum. Ben bullet journal ile ilk olarak sosyal medyada videolarıyla, müthiş görselleri olan resimleriyle tanıştım. O kadar güzel çizimler vardı ki nasıl yapıyorlar neymiş bu diye merak edip araştırmaya başladım. O zamana kadar da aslında not almayı, hayatımı planlamayı zaten çok seviyordum. Önceden aklıma gelenleri hep yazardım, unutmim diye notlar alırdım. Araştırınca farkettim ki bullet journal "resim defteri" değilde tam anlamıyla kişisel bir planlayıcıymış. O anda daha çok dikkatimi çekti.


          Kısaca bildiğim kadarıyla asıl çıkış yerinden ve sisteminden bahsetmek istiyorum. Daha sonra kişiselleştirmekten konuşalım çünkü internette dolanan çizimler, renkli kalemler, renkli bantlar aslında bu işin temellinde olmayan, konuyu saptıran ve başlayacak bir çok kişiyi korkutan şeyler. 

          Bullet journal Ryder Carol'un öğrencilik hayatında geliştirdiği, tarihli ajandalardan çok farklı olarak tamamen kişiselleştirmeye açık size özel bir planlama sistemi. Bullet journal'ın asıl temelindeki sistem "rapid logging" yani hızlı kayıt tutmadır. Adındaki bullet ise madde imleri demek. Bu bulletlar ve belirlediğiniz belirteçler sayesinde yazdığınız maddelerin ne ile ilgili olduğunu, ne önem taşıdığını bir bakışta ayırt edebiliyorsunuz. Bulllet journalın en iyi yanlarından birisi de tarihi olmayan boş bir deftere sizin işlem yapıyor olmanız. İsterseniz aylık,haftalık,günlük şeklinde planlayabiliyor isterseniz hayatınızda alışkanlık haline getirmek isteyip ama hep aklınızdan çıkıp unuttuğunuz şeyler için özel sayfalar yapabiliyorsunuz. Örnek vermek gerekirse benimde uyguladığım su takip sayfası... Ben su içmeyi hep unuttuğum ve bunu alışkanlık haline getirmek istediğim için bir su takip sayfası oluşturdum. Artık oraya işaretlemesem bile su alışkanlığımın arttığını farkediyorum. İşte tam bu noktada kişiselleştirme kısmı devreye giriyor. Temelde ki sistemde ihtiyacınız olan bir kalem ve boş bir defter. Siz bu defterin üzerine ister basit çizimler yapın ister motivasyon sözleri yazın isterseniz de sadece kısa kısa notlar alın. Ve şunu da unutmayın bu ay uyguladığınız her şeyi diğer ay değiştirebiliyorsunuz. Aşırı çizimler yaparak başladınız diyelim.Ve fark ettiniz ki bu size zaman kaybettiriyor, mutsuz etmeye başladı. O zaman diğer ay daha size özel, size uygun olan tasarımda, sadelikte bir ajanda tutarsınız. Bende ilk kullandığım tarzın şu an çok dışındayım. O ay neye ihtiyacım olduğunu hissediyorsam ona göre düzenliyorum.

          Gelelim bullet journal hazırlamak için neye ihtiyacınız olduğuna. Bu sistemin orjinalinde sayfa yapısı noktalı olan defterler kullanıyor. Ama biraz araştırırsanız göreceksiniz fiyatları oldukça yüksek. Ben hiçbir zaman onlardan kullanmadım.Çünkü hayatımı planlamak, bir şeyler çizip karalamak için o kadar yüksek fiyat ödemek bana saçma geldi. Ben ilk önce evdeki telli okul defterleri ile başladım :) Kendimi denemek, bunu yapıp yapamayacağıma, bana göre olup olmadığına bakmak istedim. Daha sonralarında ise resimde gördüğünüz A5 boyutundaki çizgili defterleri kullanmaya başladım. Sizinde tek ihtiyacınız bir defter ve bir kalem. Bunları dışında resimler, çizimler yapmak isterseniz kuru boyalar, sulu boyalar, stabilo kalemler kullanabilirsiniz. 

          Lafın kısası bu bullet journal sizin. Onu nasıl kullanmak dizayn etmek istiyorsanız öyle yapın. Benim resim yeteneğim yok ki yazım güzel değil ki demeyin. Nasıl olsa size ait bir alan istediğiniz gibi karalayın isterse kötü olsun önemli olan sizi motive etmesi, hayatınızı düzene sokmaya yardımcı olması. Bırakın internetteki gibi görseli mükemmel bir şey olmasın işlevselliği daha önemli. Birde şunu çok okuyorum. "Hayatınızda ne var ki bu kadar yazacak not alacak şeyi nereden buluyorsunuz." aslında öyle değil. Ev hanımı olabilirsiniz, birden fazla aktiviteniz olmayabilir fakat alışveriş listenizi, yemek tariflerinizi yazabilir, temizlik rutinleriniz için hangi gün hangisini yapacağınız planlayıp takip edebilisiniz. Ya da öğrenci olabilirsiniz, sınavlarınızı, hangi gün neyi çalışacağınızı planlayıp takip edebilirsiniz. İnternette yazanların aynısı olmak zorunda değil sizin hayatınızda ne oluyorsa neyin düzenlenmesi takip edilmesi gerekiyorsa siz ona göre uygulayın. Ben mesela ilaçlarımı unutmamak için takip kullanıyorum. Sizin de düzenli kullanmanız gereken ilaçlar varsa takipler oluşturun.

          Şimdilik bullet journal hakkında bahsedeceklerim bu kadar. Ama bu seriye devam etmek istiyorum. Kendi ajandamdan örnekler paylaşıp(aşağıda bir örneğini paylaştım) karşılıklı etkileşime geçmek istiyorum. Sizlerinde merak ettiği sormak istediği konular olursa yorumlarınızı bekliyorum. Hepsini cevaplarım hatta sorulara yönelik açıklayıcı yazılar paylaşırım. Umarım denersiniz ve faydasını görürsünüz :) 


Hoşçakalın :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar